Nieprzemijające znaczenie herbartowskiej koncepcji nauczania
Abstrakt
Educational teaching is an inventive idea of combining upbringing and education, which was fi rst developed by Johann Friedrich Herbart, a 19th-century German philosopher and pedagogue. He presented it as one of the three stages of the spiritual and intellectual development of a pupil (apart from “ruling the children” and management). Herbart’s concept spread soon and found application primarily in the European educational system in the period of the so-called Herbartianism – since 1850s until 1920s. Also in our times the need for upbringing at school is being discussed, though not in the context of Herbart. Dietrich Benner does not aim at coming back to history, but reading of the Herbartian idea in the light of modern didactics.Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: