Editorial
Abstrakt
Two previous issues of the “Horizons of Education” were devoted to the problems of the spirit, human, temporal, historical, cosmic as well as the Holy. Now, we want to deal with man’s corporeality, more specifi cally his body and the whole material sphere. The question about human body, its dignity, destiny, role in man’s subjectivity has been running through since the beginning of human life. And there were various answers given: from respect for human body, to its depreciation and contempt. What is then “my body”? The Old Testament, that is centuries before our era, emphasizes that man is the unity of the soul, the spirit and the body, and the body is perceived as an essential component of human nature with due respect. This legacy was inherited by Christianity, which even stronger stresses this unity and respect for human body owing to Jesus’ Incarnation and His Resurrection. Meanwhile, ancient Greek culture talks about the duality in nature and about the separation of the soul from the body. Plato thought that the body is the prison for the soul and that man was to attempt to free himself from this oppression as soon as possible.Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: