Rozeznanie dobra i zła według Reguł rozeznawania duchów św. Ignacego Loyoli
Abstrakt
Rzeczywistość dobra i zła towarzyszy człowiekowi od zawsze
(por. Rdz 2, 16-17; 3, 1-24). Jest udziałem zarówno pojedynczej
osoby, jak i całych społeczeństw, także naszych czasów1. Bóg,
który „jest miłością” (1J 4, 8) wzywa człowieka, aby dać mu
prawdziwe życie i „aby miał je w obfitości” (J 10, 10; por. Pwt 30,
19-20), natomiast zły duch popycha człowieka do zła i śmierci:
„Śmierć weszła na świat przez zawiść diabła” (Mdr 2, 24). Człowiek,
przeżywając w sobie te dwie przeciwstawne siły, siłę Dobra
i zła, Życia i śmierci, chce wybierać Dobro, miłującego Boga, który
przez Jezusa Chrystusa „zniweczył śmierć, a na życie i nieśmiertelność
rzucił światło przez Ewangelię” (2Tm 1, 10)2.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: