Values education in England and Wales...

  • Mike Fearn Mike Fearn – doktor nauk religijnych i wychowania religijnego Uniwersytetu Walijskiego w Bangor (Wielka Brytania); obecnie pracownik naukowy Narodowego Walijskiego Centrum Wychowania Religijnego Welsh National Centre for Religious Education) Uniwersytetu Walijskiego w Bangor oraz Instytutu Wychowania Religijnego Wydziału Teologicznego Uniwersytetu w Wuerzburgu (Niemcy).
  • Leslie Francis Leslie J. Francis – profesor nauk teologicznych i wychowania Uniwersytetu w Oxfordzie i Cambridge; obecnie profesor teologii praktycznej na UniwersytecieWalijskim w Bangor i dyrektor Narodowego Walijskiego Centrum ds. Edukacji Religijnej.
Słowa kluczowe: MORAL DEVELOPMENT, VALUES, SEXUAL MORALITY, MORAL EDUCATION

Abstrakt

This paper demonstrates that practical theology can make an
important contribution to values education. Following an introduction
to the values education framework within England and
Wales, attention is focused on a case study which illustrates the
sexual values of young people. This illustration makes available
a seminal study published in the English language to a Polish
audience and shows the extent to which practical theology can
inform values education.

Opublikowane
2017-04-13
Jak cytować
Fearn, M., & Francis, L. (2017). Values education in England and Wales. Horyzonty Wychowania, 3(6), 101-112. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1265