Przyszłość wychowania w świecie bez przyszłości*
Abstrakt
Przełom wieków i tysiącleci sprzyjał stawianiu pytań o to, co
żegnamy z upływem XX wieku i co nas czeka w wieku XXI.
W syntezach i prognozach powstałych na przełomie wieków pojawiły
się zupełnie sprzeczne wizje, które łączyło jedno: głoszenie
końca dotychczasowych dziejów ludzkości.
Ogłoszono przeto „koniec historii”, gdyż cywilizacja europejska
dotarła – zwłaszcza w USA, Europie Zachodniej, Japonii,
Australii i Kanadzie – do kresu swych możliwości, osiągnęła najlepsze
i trwałe rozwiązania w zakresie demokracji politycznej,
gospodarki, dobrobytu i wygody życia rodzin.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: