Subkultury – szansa czy zagrożenie dla młodzieży

  • Dariusz Adamczyk profesor nadzwyczajny Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie; Wydział Pedagogiczny; Instytut Pracy Socjalnej

Abstrakt

Działalność subkultur posiada różne odniesienia w społecznej
świadomości. Kojarzy się z czymś niezwykłym, nieprzeciętnym,
ale nie zawsze bywa postrzegana jako zjawisko pozytywne czy
twórcze. Zwykle zjawiskom subkultury towarzyszą ambiwalentne
nastawienia i oceny: od skrajnie pozytywnych, wręcz bałwochwalczych,
naśladowczych, poprzez neutralne i umiarkowane
po wyraźnie negatywne, niechętne i krytyczne.

Opublikowane
2017-04-19
Jak cytować
Adamczyk, D. (2017). Subkultury – szansa czy zagrożenie dla młodzieży. Horyzonty Wychowania, 3(6), 241-260. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1278