Moralność społeczna młodych ludzi w Anglii i Walii

  • William Kay William K. Kay. Tytuł magistra pedagogiki (MEd) w Oxfordzie (1977), doktora (PhD) w zakresie pedagogiki porównawczej w Uniwersytecie Reading (1981) oraz doktora teologii w Uniwersytecie Nottingham (1989). Początkowo nauczyciel, później kierownik wychowania religijnego w państwowych szkołach średnich (comprehensive schools) w rejonie Basingstoke w latach siedemdziesiątych. W latach 1980-84 pracownik naukowy w Uniwersytecie w Southampton. Od 1994 r. starszy nauczyciel akademicki (Senior Research Fellow) w Carmarthen (część Uniwersytetu Walii). Natomiast od roku 2001 kierownik studiów magisterskich w zakresie programu wychowania religijnego w King’s College w Londynie i jednocześnie kierownik centrum studiów w zakresie teologii praktycznej w relacji do ogólnoświatowych ruchów zielonoświątkowych i charyzmatycznych w Uniwersytecie Walii w Bangor. W latach dziewięćdziesiątych prace badawcze z zakresu ilościowych metod empirycznych. Autor wielu książek i artykułów naukowych.
Słowa kluczowe: MORALNOŚĆ SPOŁECZNA, MORALNOŚĆ INDYWIDUALNA, WYCHOWANIE OBYWATELSKIE

Abstrakt

Five factors or agencies leading to the formation of social or
personal morality in young people are identified. These are
churches, schools, families, communities and the similar impacts
of militarisation and industrialisation. The influence of these agencies
or factors are surveyed in relation to Britain in the 19th and
20th centuries. There is a discernible weakening of each influence
apart from that of schools but, even here, the government’s main
concern is not with moral education.

Opublikowane
2017-04-21
Jak cytować
Kay, W. (2017). Moralność społeczna młodych ludzi w Anglii i Walii. Horyzonty Wychowania, 3(5), 161-174. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1300