Paweł Kaźmierczak, Personalistyczna koncepcja wychowania w nauczaniu Jana Pawła II
Abstrakt
Człowiek współczesnej doby szuka odpowiedzi na pytania:
kim jest człowiek i kim ma się stawać? W konsekwencji, odpowiedzi
na te pytania stanowią o fundamencie, na którym opiera
się istota i cel wychowania. Bez oparcia się na filozofii człowieka
nie można mówić o pełnym obrazie wychowania, co podkreśla
Jan Paweł II. „Tylko wtedy, gdy dobrze się zrozumiało, kim jest
człowiek sam w sobie i co jest ostatecznym celem ludzkiego
życia, poprawnie i logicznie wyłania się problem, jak prowadzić
człowieka do osiągnięcia przezeń osobistego celu” (s.17-18).
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: