Kultura artystyczna w przestrzeni wychowania, red. Bogusław Żurakowski, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2011, ss. 216.
Abstrakt
Książka zbiorowa pracowników i współpracowników Zakładu Pedagogiki Kultury Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Jagiellońskiego pod redakcją Bogusława Żurakowskiego stanowi propozycję poszerzenia wiedzy dla studentów, nauczycieli i wychowawców w zakresie wciąż niedostatecznie docenianego w praktyce pedagogicznej wychowania estetycznego. Redaktor tomu podkreśla we wstępie ogromne znaczenie kultury artystycznej dla rozwoju ludzkiej osobowości. Powołuje się przy tym na takie autorytety jak Herbert Read (twórca pojęcia wychowania przez sztukę), Stefan Szuman, Irena Wojnar czy Jan Paweł II, który w Liście do artystów „nie tylko proponuje ideę wychowawczą, lecz także odsłania metafizyczny aspekt każdej autentycznej sztuki”...Copyright (c) 2016 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: