Ehrhardt Ch., Religion, Bildung und Erziehung bei Schleiermacher. Eine Analyse der Beziehungen und des Widerstreits zwischen den „Reden über die Religion” und den „Monologen”,
Abstrakt
Praca monografi czna Christiane Ehrhardt dotyczy dwóch dzieł mało znanego w Polsce teologa, fi lozofa i pedagoga, Friedricha Daniela Ernsta Schleiermachera (1768-1834). Ale nie z tego powodu może wydawać się polskiemu czytelnikowi nieco zaskakująca. Inną przyczyną jest to, że dotyczy ona problemu, który, zdaniem niektórych pedagogów, wykracza poza ramy naukowej wiedzy o wychowaniu i należy raczej do dziedziny katechetyki lub którejś z pedagogik religijnych (katolickiej bądź protestanckiej). Filozofka wychowania z Berlina rozważa bowiem poglądy autora Teorii wychowania 1 w odniesieniu do relacji między religią a wychowaniem i kształceniem. Nietypowe jest również to, że swoje badania określa mianem „systematycznych”.Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: