Odnajdywanie godności w konflikcie wychowawczym – piaskownica
Abstrakt
Conflicts among children have deeper sources. The underlying
cause is complications whose recognition requires psychological,
sociological and other tests. The children do not understand this themselves. Neither do the parents. They need specialist advice. But this help involves explaining the conflicts rather than understanding them and may bring about the ethical assessment of child’s behaviour, and encouraging the child to behave in a different way which is justified by this assessment, which might give rise to a new conflict among the children andthe educator who is controlling them.The story described illustrates that it would be better to show the children what they actually do attacking each other and face them with the question what victory means for them. And if the conflict appears ostensible, then victory is not necessary at all. What may emerge is a chance for a different look at the other person as somebody who we do not really want to harm, since he might be worth concern rather than painful caution as to what kind of person he should be, or how to act.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: