W. Brezinka, Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych
Abstrakt
Wolfgang Brezinka urodzony w 1928 roku jest emerytowanym
profesorem uniwersytetów wWürzburgu, Innsbrucku i Konstancji.
Jest członkiem Austriackiej Akademii Nauk oraz autorem wielu
publikacji dotyczących teorii wychowania, przekładanych na wiele
języków. Zaliczany do grona największych współczesnych teoretyków
nauki o wychowaniu, jest przedstawicielem pedagogiki
empirycznej, nurtu w pedagogice, który za kluczowy element
nauk o wychowaniu uważa empiryczny sposób myślenia. Nurt
ten, zapoczątkowany przez Herbarta, rozwinął się głównie w krajach
niemieckojęzycznych począwszy od lat 60. XX wieku.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: