W. Brezinka, Wychowanie i pedagogika w dobie przemian kulturowych
Abstract
Wolfgang Brezinka urodzony w 1928 roku jest emerytowanym
profesorem uniwersytetów wWürzburgu, Innsbrucku i Konstancji.
Jest członkiem Austriackiej Akademii Nauk oraz autorem wielu
publikacji dotyczących teorii wychowania, przekładanych na wiele
języków. Zaliczany do grona największych współczesnych teoretyków
nauki o wychowaniu, jest przedstawicielem pedagogiki
empirycznej, nurtu w pedagogice, który za kluczowy element
nauk o wychowaniu uważa empiryczny sposób myślenia. Nurt
ten, zapoczątkowany przez Herbarta, rozwinął się głównie w krajach
niemieckojęzycznych począwszy od lat 60. XX wieku.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: