Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych.
Abstrakt
Książka zawiera wydrukowany tekst pracy doktorskiej autora,
wykonanej w Katedrze Filozofii Wychowania Wydziału Nauk
Społecznych KUL, pod kierunkiem prof. Wojciecha Chudego.
Dotyczy zagadnienia „norm i wartości moralnych propagowanych
w pismach dlamłodzieży”1, które ukazują się w Polsce. Samtemat
jest bardzo interesujący, bo podejmowany wielokrotnie podczas
spotkań z młodzieżą i rodzicami, ale raczej zjawiskowo niż w sposób
naukowy. Autor dopełnia wielość już istniejących opracowań
z zakresu czytelnictwa prasy, w których zajmowano się czytelnictwem
i funkcją prasy dla dzieci i młodzieży, analizą języka, kreowanego
przez czasopisma obrazu świata, systemu wartości, modelu
osoby, znaczenia i rozumienia ludzkiej płciowości
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: