Piotr Tomasz Nowakowski, Modele człowieka propagowane w wybranych czasopismach młodzieżowych.
Abstract
Książka zawiera wydrukowany tekst pracy doktorskiej autora,
wykonanej w Katedrze Filozofii Wychowania Wydziału Nauk
Społecznych KUL, pod kierunkiem prof. Wojciecha Chudego.
Dotyczy zagadnienia „norm i wartości moralnych propagowanych
w pismach dlamłodzieży”1, które ukazują się w Polsce. Samtemat
jest bardzo interesujący, bo podejmowany wielokrotnie podczas
spotkań z młodzieżą i rodzicami, ale raczej zjawiskowo niż w sposób
naukowy. Autor dopełnia wielość już istniejących opracowań
z zakresu czytelnictwa prasy, w których zajmowano się czytelnictwem
i funkcją prasy dla dzieci i młodzieży, analizą języka, kreowanego
przez czasopisma obrazu świata, systemu wartości, modelu
osoby, znaczenia i rozumienia ludzkiej płciowości
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: