Oblicze współczesnej rodziny polskiej, red. ks. Bronisław Mierzwiński i Ewa Dybowska,
Abstrakt
Omawiana książka jest wynikiem naukowej refleksji nad rodziną,
przeprowadzonej przez pracowników naukowo-dydaktycznych
Katedry Pedagogiki Rodziny Wydziału Pedagogicznego
Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum”
w Krakowie.
Bezspornym pozostaje fakt, że rodzina ma w życiu każdego
człowieka istotne znaczenie. Jest ona środowiskiem, w którym
człowiek przychodzi na świat, w którym poznaje otaczającą go
rzeczywistość, by móc później aktywnie wpływać na losy swoje
i swoich bliskich. Rodzina odgrywa doniosłą rolę zarówno w życiu
poszczególnych jednostek, jak i całego społeczeństwa. Liczne są
opracowania tak teoretyczne, jak i empiryczne na temat tej pierwotnej
grupy społecznej. Znajdują one swoje odzwierciedlenie
w bogatej literaturze familiologicznej i gamologicznej
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: