Oblicze współczesnej rodziny polskiej, red. ks. Bronisław Mierzwiński i Ewa Dybowska,
Abstract
Omawiana książka jest wynikiem naukowej refleksji nad rodziną,
przeprowadzonej przez pracowników naukowo-dydaktycznych
Katedry Pedagogiki Rodziny Wydziału Pedagogicznego
Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej „Ignatianum”
w Krakowie.
Bezspornym pozostaje fakt, że rodzina ma w życiu każdego
człowieka istotne znaczenie. Jest ona środowiskiem, w którym
człowiek przychodzi na świat, w którym poznaje otaczającą go
rzeczywistość, by móc później aktywnie wpływać na losy swoje
i swoich bliskich. Rodzina odgrywa doniosłą rolę zarówno w życiu
poszczególnych jednostek, jak i całego społeczeństwa. Liczne są
opracowania tak teoretyczne, jak i empiryczne na temat tej pierwotnej
grupy społecznej. Znajdują one swoje odzwierciedlenie
w bogatej literaturze familiologicznej i gamologicznej
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: