GALERIA „HORYZONTÓW WYCHOWANIA”
Abstrakt
Dwa lata temu ukazał się pierwszy numer „Horyzontów Wychowania”.
Czytelnikom nie ma potrzeby przypominać ogromnej
tradycji, jaką stworzyli w swej historii Ojcowie Jezuici realizując
od dziesięcioleci konsekwentny i bogaty program dydaktyczny
tak przecież licznych swych pedagogicznych inicjatyw niemal na
całym świecie.
Wiadomo, że każdy dzień stwarza nowe problemy w pracy
nauczycielskiej. Zmieniające się czasy, podlegający rozlicznym
ewolucjom wychowawcy i wychowankowie, lata stabilizacji, ale
również okresy napięć i niepokojów, przemiany systemów społecznych
i politycznych – wszystko to stale poszerza obszar
wymagań wobec społeczeństwa, ale i wobec każdego i każdej
z nas. Ograniczenia wolności niosą dramaty i rozgoryczenie, odzyskana
wolność stawia nas wobec konieczności nieustannych
wyborów. Jednym z takich wyborów jest decyzja o drodze życia
wewnętrznego, o środkach wychowawczych, jakie prowadzić będą
przez życie ku Bogu zarówno wychowanków, jak i wychowawców.
„HoryzontyWychowania” to właśnie przestrzeń, w jakiej
poruszamy się idąc ku światłu jarzącemu się u końca drogi
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: