GALERIA „HORYZONTÓW WYCHOWANIA”
Abstract
Dwa lata temu ukazał się pierwszy numer „Horyzontów Wychowania”.
Czytelnikom nie ma potrzeby przypominać ogromnej
tradycji, jaką stworzyli w swej historii Ojcowie Jezuici realizując
od dziesięcioleci konsekwentny i bogaty program dydaktyczny
tak przecież licznych swych pedagogicznych inicjatyw niemal na
całym świecie.
Wiadomo, że każdy dzień stwarza nowe problemy w pracy
nauczycielskiej. Zmieniające się czasy, podlegający rozlicznym
ewolucjom wychowawcy i wychowankowie, lata stabilizacji, ale
również okresy napięć i niepokojów, przemiany systemów społecznych
i politycznych – wszystko to stale poszerza obszar
wymagań wobec społeczeństwa, ale i wobec każdego i każdej
z nas. Ograniczenia wolności niosą dramaty i rozgoryczenie, odzyskana
wolność stawia nas wobec konieczności nieustannych
wyborów. Jednym z takich wyborów jest decyzja o drodze życia
wewnętrznego, o środkach wychowawczych, jakie prowadzić będą
przez życie ku Bogu zarówno wychowanków, jak i wychowawców.
„HoryzontyWychowania” to właśnie przestrzeń, w jakiej
poruszamy się idąc ku światłu jarzącemu się u końca drogi
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: