GALERIA „HORYZONTÓW WYCHOWANIA”
Abstract
Dwa lata temu ukazał się pierwszy numer „Horyzontów Wychowania”.
Czytelnikom nie ma potrzeby przypominać ogromnej
tradycji, jaką stworzyli w swej historii Ojcowie Jezuici realizując
od dziesięcioleci konsekwentny i bogaty program dydaktyczny
tak przecież licznych swych pedagogicznych inicjatyw niemal na
całym świecie.
Wiadomo, że każdy dzień stwarza nowe problemy w pracy
nauczycielskiej. Zmieniające się czasy, podlegający rozlicznym
ewolucjom wychowawcy i wychowankowie, lata stabilizacji, ale
również okresy napięć i niepokojów, przemiany systemów społecznych
i politycznych – wszystko to stale poszerza obszar
wymagań wobec społeczeństwa, ale i wobec każdego i każdej
z nas. Ograniczenia wolności niosą dramaty i rozgoryczenie, odzyskana
wolność stawia nas wobec konieczności nieustannych
wyborów. Jednym z takich wyborów jest decyzja o drodze życia
wewnętrznego, o środkach wychowawczych, jakie prowadzić będą
przez życie ku Bogu zarówno wychowanków, jak i wychowawców.
„HoryzontyWychowania” to właśnie przestrzeń, w jakiej
poruszamy się idąc ku światłu jarzącemu się u końca drogi
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: