Edytorial: Narracja - perspektywa interdyscyplinarna

  • Irmina Rostek Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Nauk o Wychowaniu

Abstrakt

Szanowni Państwo

Rozważania dotyczące „narracji” prowadzone są już od czasów starożytnych. Pojęcie to przewija się przez całe dzieje namysłu nad ludzką egzystencją i jej sensem. Roland Barthes (1966) twierdził, że narracja towarzyszy człowiekowi od zawsze, była i jest z nim wszędzie –  obecna w mitach, legendach, baśniach, bajkach, powieściach, dramatach, filmach, komiksach, rozmowach…

Bibliografia

Barthes, R. (1966/1968). Wstęp do analizy strukturalnej opowiadań. Pamiętnik Literacki, 4.

Kreiswirth, M. (2000). Merely Telling Stories? Narrative and Knowledge in the Human Sciences. Poetics Today, 21, 293-318.

Opublikowane
2018-09-06
Jak cytować
Rostek, I. (2018). Edytorial: Narracja - perspektywa interdyscyplinarna. Horyzonty Wychowania, 17(42), 5-6. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1665