Edytorial: Kształtowanie postaw przedsiębiorczych
Abstrakt
We współczesnej gospodarce przedsiębiorczość jest uznawana za istotną determinantę rozwoju ekonomicznego, technologicznego i społecznego, dlatego też edukowanie w jej zakresie, wpływające na kształtowanie aktywnych postaw i intencji przede wszystkim wśród młodych osób, jest ważnym wyzwaniem stojącym przed całym systemem edukacji, obejmującym wszystkie jego etapy, wychodzącym poza jego tradycyjne ramy i uwzględniającym założenia koncepcji kształcenia przez całe życie. Budowanie postaw przedsiębiorczych jest ściśle powiązane z rozwijaniem kreatywnego myślenia i zdobywaniem umiejętności dających możliwość wykorzystania szans pojawiających się we współczesnym turbulentnym otoczeniu, które charakteryzuje się występowaniem nagłych, trudnych do przewidzenia zmian.
Copyright (c) 2019 Bożena Pera
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: