Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall, Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, ss. 304, (oryg. Counselling Pupils and Strategies for Teachers, Routledge Falmer).

  • Kazimierz Wieczorkowski Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu; Wydział Nauk Pedagogicznych; Katedra Dydaktyki i Mediów w Edukacji

Abstrakt

To niewiarygodne, że w tak niedużej książce omówiono tak wielką liczbę problemów, z którymi spotyka się w swej pracy nauczyciel wychowawca. Rozprawa ukazała się w serii „Kompetentny
nauczyciel” i dotyczy zdobywania oraz doskonalenia ważnych kompetencji nauczycieli w zakresie doradztwa pedagogicznego
i psychologicznego. Wiele dzieci w wieku szkolnym doświadcza trudności emocjonalnych i sprawia problemy wychowawcze rodzicom i nauczycielom. Aby sobie z nimi radzić, każdy nauczyciel powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii i odpowiednie umiejętności terapeutyczne, dzięki którym może nawiązywać właściwe relacje zarówno z uczniami, jak i z ich rodzicami....
Opublikowane
2007-12-31
Jak cytować
Wieczorkowski, K. (2007). Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall, Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, ss. 304, (oryg. Counselling Pupils and Strategies for Teachers, Routledge Falmer). Horyzonty Wychowania, 6(12), 219-227. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/434