Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall, Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, ss. 304, (oryg. Counselling Pupils and Strategies for Teachers, Routledge Falmer).
Abstrakt
To niewiarygodne, że w tak niedużej książce omówiono tak wielką liczbę problemów, z którymi spotyka się w swej pracy nauczyciel wychowawca. Rozprawa ukazała się w serii „Kompetentnynauczyciel” i dotyczy zdobywania oraz doskonalenia ważnych kompetencji nauczycieli w zakresie doradztwa pedagogicznego
i psychologicznego. Wiele dzieci w wieku szkolnym doświadcza trudności emocjonalnych i sprawia problemy wychowawcze rodzicom i nauczycielom. Aby sobie z nimi radzić, każdy nauczyciel powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii i odpowiednie umiejętności terapeutyczne, dzięki którym może nawiązywać właściwe relacje zarówno z uczniami, jak i z ich rodzicami....
Copyright (c) 2016 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: