Garry Hornby, Eric Hall, Carol Hall, Nauczyciel wychowawca, tłum. J. Bartosik, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2005, ss. 304, (oryg. Counselling Pupils and Strategies for Teachers, Routledge Falmer).
Abstract
To niewiarygodne, że w tak niedużej książce omówiono tak wielką liczbę problemów, z którymi spotyka się w swej pracy nauczyciel wychowawca. Rozprawa ukazała się w serii „Kompetentnynauczyciel” i dotyczy zdobywania oraz doskonalenia ważnych kompetencji nauczycieli w zakresie doradztwa pedagogicznego
i psychologicznego. Wiele dzieci w wieku szkolnym doświadcza trudności emocjonalnych i sprawia problemy wychowawcze rodzicom i nauczycielom. Aby sobie z nimi radzić, każdy nauczyciel powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu psychologii i odpowiednie umiejętności terapeutyczne, dzięki którym może nawiązywać właściwe relacje zarówno z uczniami, jak i z ich rodzicami....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: