Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego

  • Krystyna Ablewicz Uniwersytet Jagielloński; Wydział Filozoficzny; Instytut Pedagogiki
Słowa kluczowe: DUCH, ŻYCIE DUCHOWE, KULTURA, WYCHOWANIE, WARTOŚCI, AKSJOLOGIA, FILOZOFIA KULTURY, PEDAGOGIKA KULTURY

Abstrakt

Wprowadzenie problematyki ducha do studiów nad procesem
wychowania człowieka wymaga rozpatrzenia kilku zagadnień
terminologicznych. Przede wszystkim trzeba ustalić możliwe
rozumienia pojęcia „duch”, wskazać koncepcje człowieka
uwzględniające ten fenomen, a następnie dokonać wyboru
i charakterystyki bazujących na nich koncepcji wychowania, ze
szczególnym uwzględnieniem przyświecających im celów. Jak można więc zdefiniować „ducha” i czy w ogóle można to uczynić w sposób bezpośredni i zadowalający?....
Opublikowane
2007-12-31
Jak cytować
Ablewicz, K. (2007). Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego. Horyzonty Wychowania, 6(11), 57-80. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/442
Dział
Artykuły tematyczne