Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego
Abstract
Wprowadzenie problematyki ducha do studiów nad procesemwychowania człowieka wymaga rozpatrzenia kilku zagadnień
terminologicznych. Przede wszystkim trzeba ustalić możliwe
rozumienia pojęcia „duch”, wskazać koncepcje człowieka
uwzględniające ten fenomen, a następnie dokonać wyboru
i charakterystyki bazujących na nich koncepcji wychowania, ze
szczególnym uwzględnieniem przyświecających im celów. Jak można więc zdefiniować „ducha” i czy w ogóle można to uczynić w sposób bezpośredni i zadowalający?....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: