Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego
Abstract
Wprowadzenie problematyki ducha do studiów nad procesemwychowania człowieka wymaga rozpatrzenia kilku zagadnień
terminologicznych. Przede wszystkim trzeba ustalić możliwe
rozumienia pojęcia „duch”, wskazać koncepcje człowieka
uwzględniające ten fenomen, a następnie dokonać wyboru
i charakterystyki bazujących na nich koncepcji wychowania, ze
szczególnym uwzględnieniem przyświecających im celów. Jak można więc zdefiniować „ducha” i czy w ogóle można to uczynić w sposób bezpośredni i zadowalający?....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: