Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego

  • Krystyna Ablewicz Uniwersytet Jagielloński; Wydział Filozoficzny; Instytut Pedagogiki

Abstract

Wprowadzenie problematyki ducha do studiów nad procesem
wychowania człowieka wymaga rozpatrzenia kilku zagadnień
terminologicznych. Przede wszystkim trzeba ustalić możliwe
rozumienia pojęcia „duch”, wskazać koncepcje człowieka
uwzględniające ten fenomen, a następnie dokonać wyboru
i charakterystyki bazujących na nich koncepcji wychowania, ze
szczególnym uwzględnieniem przyświecających im celów. Jak można więc zdefiniować „ducha” i czy w ogóle można to uczynić w sposób bezpośredni i zadowalający?....
Published
2007-12-31
How to Cite
Ablewicz, K. (2007). Nie)obecność ducha w wychowaniu człowieka. Z filozofi i kultury Bogdana Nawroczyńskiego. HORIZONS OF EDUCATION, 6(11), 57-80. Retrieved from https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/442
Section
Thematic Articles