Niepokoje edukacji zawodowej

  • Stefan M. Kwiatkowski Akademia Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie Instytut Pedagogiki
Słowa kluczowe: praca, hierarchia wartości, edukacja zawodowa

Abstrakt

W artykule przedstawiono podstawowe zagrożenia, jakie występują w obszarze edukacji zawodowej. Szczególną uwagę zwrócono na znaczenie pracy w systemie wartości społecznych i relacje między pozycją pracy w hierarchii wartości a postrzeganiem edukacji zawodowej. Omówiono także zagrożenia natury kadrowej, infrastrukturalnej i programowej oraz niepokoje związane z realizacją procesu kształcenia i doradztwem edukacyjno-zawodowym.

Bibliografia

Furmanek W., Zarys humanistycznej teorii pracy, Wydawnictwo Instytutu Badań Edukacyjnych, Warszawa 2006.

Kwiatkowski S.M., Kształcenie pozaformalne i nieformalne jako wyzwanie edukacyjne i gospodarcze, „Ruch Pedagogiczny” 2013, nr 3.

Kwiatkowski S.M., Kształcenie zawodowe w formach szkolnych – wyzwania edukacyjne i gospodarcze, „Debata Edukacyjna” 2013, rocznik 6.

Kwiatkowski S.M., Standardy kwalifikacji i kompetencji zawodowych, „Studia Pedagogiczne” 2012, nr LXV.

Szymański M.J., Praca jako wartość społeczna i edukacyjna, „Ruch Pedagogiczny” 2014, nr 4.

Wołk Z., Poradnictwo zawodowe w edukacji młodzieży, Oficyna Wydawnicza Uniwersytetu Zielonogórskiego, Zielona Góra 2006.

Opublikowane
2015-09-30
Jak cytować
Kwiatkowski, S. M. (2015). Niepokoje edukacji zawodowej. Horyzonty Wychowania, 14(31), 65-74. https://doi.org/10.17399/HW.2015.143103
Dział
Artykuły tematyczne