Piotr Dehnel, Dekonstrukcja – rozumienie – interpretacja. Studia z filozofi i współczesnej i nie tylko
Abstract
Spośród wielu książek fi lozofi cznych, które ukazały się w ostatnim czasie, Dekonstrukcja – rozumienie – intrepretacja P. Dehnela zasługuje na szczególną uwagę. Rozważania w niej zawarte dotyczą głównie fi lozofi i współczesnej: hermeneutyki fi lozofi cznej Hansa-Geogra Gadamera, dekonstrukcji Jacques’a Derridy oraz późnej fi lozofi i Ludwiga Wittgensteina. Autor za cel postawił sobie nie objęcie tych myślicieli jakąś wspólną perspektywą, lecz raczej ich porównanie, zestawienie na zasadzie kolażu konkretnych problemów, które wydawa- ły się Autorowi ważne i na porównanie pozwalały. Taki sposób prezentacji treści świadczy zdecydowanie o wyjątkowości tej publikacji. Konkretne elementy myśli fi lozofi cznej, tworzące tutaj swoistą mozaikę, czytelnik może dowolnie łączyć, przestawiać, a także „wstawiać” w zupełnie inne konteksty. Odnajdziemy tu rozważania dotyczące kwestii rozumienia, znaczenia, dekonstrukcji i destrukcji, jak również problem szeroko pojętej interpretacjiCopyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: