G. Kruck (Hg.), Gottesglaube – Gotteserfahrung – Gotteserkenntnis. Begründungsformen religiöser Erfahrung in der Gegenwart, Matthias – Grünewald –
Abstract
Niektórych książek nie sposób szczegółowo omówić. W prezentowanej
pracy mamy właśnie z takim przypadkiem do czynienia.
Szerokość podjętego tematu, jak i głębia prezentowanych
analiz nie pozwalają na to. Zwrócenie uwagi na jeden czy dwa
artykuły może jedynie zaciekawić; próba wydobycia głównej linii
analiz podejmowanych problemów może tylko przybliżyć czytelnikowi
niektóre zagadnienia, dlatego rezygnuję z tej formy.
W pierwszej części przedstawię nazwiska autorów i tytuły zamieszczonych
referatów, a w drugiej postawię pytania, na które
w mniejszym lub większym stopniu, zależnie od punktu ciężkości
podjętych analiz, próbują one odpowiedzieć. Dzięki temu zwrócę
uwagę na całą książkę i zasygnalizuję wszystkie poruszone
przez nią problemy
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: