Pedagogika pastoralna
Abstract
Jednym z najbardziej popularnych (i „obleganych” przez osoby
ubiegające się o indeks wyższej uczelni) kierunków studiów
jest pedagogika. I nic w tym dziwnego. Społeczeństwo, w którym
normy moralne zostały podważone, zachwiane, a nawet zanegowane,
doświadcza złożonego kryzysu. Mówi się o poważnym kryzysie
szkoły (różnego poziomu – od „podstawówki” poczynając
na uniwersytecie kończąc) oraz wszelkich instytucji wychowawczych,
w tym również rodziny. Nie jest to tylko kwestia tzw.
autorytetów, zagubionych w samych sobie i zakwestionowanych
przez tych, którzy powinni je uszanować. Wszyscy solidarnie
uczestniczymy w poważnym kryzysie antropologicznym, który
równocześnie jest wielkim wyzwaniem i zadaniem dla każdego
poczuwającego się do odpowiedzialności za siebie i za innych.
Tym właśnie tłumaczyć należy wielkie zainteresowanie naukami
pedagogicznymi przez młodzież maturalną, wybierającą pedagogikę
jako kierunek swojej przyszłej pracy zawodowej. Można
też ten fakt tłumaczyć jako reakcję obronną przed próbą dominacji
osób niewychowanych nad wychowanymi.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: