Dialog kulturowy
Abstract
Mówiąc, że dzisiejsza sytuacja kulturowa i duchowa człowieka
jest niezmiernie złożona i naznaczona głębokim kryzysem, zapewne
nie dokonam wielkiego odkrycia. W debacie nad kondycją
współczesnego człowieka uczestniczy również chrześcijaństwo,
w tymKościół katolicki. Uważny obserwator, słuchacz i czytelnik
katolickich mediów dostrzeże z łatwością ogromną rozpiętość
ideowych propozycji (inaczej postrzegają swoje zadania katolicy
w Japonii czy w Indiach, gdzie stanowią znikomy procent ogółu społeczeństwa, inaczej w demokracjach zachodnich, a inaczej w krajach postkomunistycznych czy w prawosławnej Rosji). Moim zamiarem jest próba odpowiedzi na temat możliwości dialogu ze współczesnym światem w duchu Soboru Watykańskiego II, jak i dokumentów Magisterium Kościoła w okresie posoborowym. Nie muszę dodawać, że ważne miejsce w tej debacie zajmuje nauczanie papieża Jana Pawła II.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: