Telewizja – druga szkoła
Abstract
Powszechnie wiadomo, że dzieci w wieku szkolnym w większości
krajów europejskich codziennie oglądają telewizję przez
około 2.5 do 3 godzin. Jeśli do tego dodamy czas spędzony na
słuchaniu radia, czytaniu gazet i kolorowych magazynów, „błądzeniu”
po Internecie i korzystaniu z innych mediów „wolnego
czasu”, to całkowity czas poświęcony mediom przez dzieci w wieku
9-15 lat należałoby oszacować na 4-6 godzin dziennie.
Dla niektórych nauczycieli i rodziców, którzy zauważają, że
uczniowie spędzają mniej czasu na czytaniu i odrabianiu lekcji,
może to być wręcz sytuacja alarmowa. Obawiają się oni, że
dzieci nie zostaną objęte zajęciami rozwijającymi sprawności
społeczne, zaangażowanie w rodzinę i Kościół oraz pobudzające
twórczo hobby.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: