Telewizja – druga szkoła
Abstrakt
Powszechnie wiadomo, że dzieci w wieku szkolnym w większości
krajów europejskich codziennie oglądają telewizję przez
około 2.5 do 3 godzin. Jeśli do tego dodamy czas spędzony na
słuchaniu radia, czytaniu gazet i kolorowych magazynów, „błądzeniu”
po Internecie i korzystaniu z innych mediów „wolnego
czasu”, to całkowity czas poświęcony mediom przez dzieci w wieku
9-15 lat należałoby oszacować na 4-6 godzin dziennie.
Dla niektórych nauczycieli i rodziców, którzy zauważają, że
uczniowie spędzają mniej czasu na czytaniu i odrabianiu lekcji,
może to być wręcz sytuacja alarmowa. Obawiają się oni, że
dzieci nie zostaną objęte zajęciami rozwijającymi sprawności
społeczne, zaangażowanie w rodzinę i Kościół oraz pobudzające
twórczo hobby.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: