Edytorial
Abstract
Od roku 1989 transformację postkomunistycznej Europy określa
się jako budowę społeczeństwa obywatelskiego w poszczególnych
krajach, wiążącą się z odzyskiwaniem niepodległości,
odtwarzaniem suwerennego państwa, odbudową wspólnoty
politycznej, a nade wszystko z uwrażliwianiem obywatela na
odpowiedzialność za społeczeństwo i dobro wspólne. 50 lat panowania
systemu totalitarnego w Polsce sprawiło, że społeczeństwo
w dużej mierze zatraciło poczucie odpowiedzialności za to,
co stanowiło i stanowi wspólny dorobek wielu pokoleń tego
narodu. Po kilkunastu latach od podjęcia ustrojowych przemian
czas na poważną refleksję nad szeroko rozumianą edukacją
w sferze życia społecznego, na zastanowienie się nad tym, czym
żyje i czym żywi się społeczeństwo, oraz ku czemu pragnie dążyć.
A zatem, również nad tym, jak społeczność ta pojmuje swoje
dobro wspólne i w jaki sposób chce je urzeczywistniać.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: