The Transition from Faculty Teaching to Student Learning...

  • Jane Curry Jane L. Curry. Profesor Nauk Politycznych na Uniwersytecie Santa Clara w Kalifornii. W latach 2003-2004 kierownik katedry Studiów Wschodnioeuropejskich (z ramienia Fundacji Fulbright’a) na Uniwersytecie Warszawskim. Obszar zainteresowań badawczych: kraje postkomunistyczne oraz ich przemiany, rola partii i mediów w polityce. Badania w Polsce od roku 1968 oraz dwukrotnie wykłady w Polsce dzięki Fundacji Fulbright’a. Przewodnicząca Senatu Wydziału na Uniwersytecie Santa Clara. Zainteresowania naukowe: zagadnienia uczenia się oraz analizowania procesu wychowania.
Keywords: MODEL OF STUDENTS TEACHING, EVOLUTION OF EDUCATION PROCESS, PROGRAM OF EDUCATION

Abstract

American higher education has begun a shift from professors
delivering information to students to faculty as facilitators and
assessors of student learning. The process of opening up for
students to learn by doing and discovering has not only begun
to change how education is done but has also created tensions.
In this process, Jesuit-Catholic education has added extra
dimensions

Published
2017-04-21
How to Cite
Curry, J. (2017). The Transition from Faculty Teaching to Student Learning. HORIZONS OF EDUCATION, 3(5), 225-234. Retrieved from https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1303