B. Lahno, Der Begriff des Vertrauens, Mentis – Paderborn 2002.
Abstract
Problemem zaufania zajmuje się psychologia, socjologia,
filozofia: zaufanie stanowi ważny moment w życiu politycznym,
społecznym, religijnym. Dobrze prowadzona reklama, kampania
wyborcza polega na obudzeniu i pozyskaniu zaufania do przedmiotu,
czy osoby.
Wydaje się, że każdy wie, czym jest zaufanie. Każdy przeżył
coś takiego jak: zaufanie do samego siebie, zaufanie we własne
siły, czy zdolności; zaufanie do drugiej osoby, bez czego nie
można sobie wyobrazić prawdziwie ludzkiego życia; zaufanie do
Boga, jak również zaufanie do instytucji, np.: banku, zakładu
ubezpieczeniowego, czy do rzeczy, np.: mostu, przez który
mamy przejść. Każdy wie, czym jest zaufanie i każdy od razu dostrzega,
jak w bardzo różnych sytuacjach mówimy o zaufaniu.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: