B. Lahno, Der Begriff des Vertrauens, Mentis – Paderborn 2002.
Abstract
Problemem zaufania zajmuje się psychologia, socjologia,
filozofia: zaufanie stanowi ważny moment w życiu politycznym,
społecznym, religijnym. Dobrze prowadzona reklama, kampania
wyborcza polega na obudzeniu i pozyskaniu zaufania do przedmiotu,
czy osoby.
Wydaje się, że każdy wie, czym jest zaufanie. Każdy przeżył
coś takiego jak: zaufanie do samego siebie, zaufanie we własne
siły, czy zdolności; zaufanie do drugiej osoby, bez czego nie
można sobie wyobrazić prawdziwie ludzkiego życia; zaufanie do
Boga, jak również zaufanie do instytucji, np.: banku, zakładu
ubezpieczeniowego, czy do rzeczy, np.: mostu, przez który
mamy przejść. Każdy wie, czym jest zaufanie i każdy od razu dostrzega,
jak w bardzo różnych sytuacjach mówimy o zaufaniu.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: