Społeczne wartości komunikacji w biznesie
Abstract
Komunikacja międzyludzka od zawsze pełniła bardzo istotną rolę w życiu społecznym. Dziedzina ta aktualnie łączy się w wyspecjalizowane systemy i należy do jednej z najbardziej popularnych przestrzeni zainteresowania współczesnego świata. Istotne znaczenie komunikacji dostrzega się w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, gdzie budzi nie tylko aktywną dyskusję teoretyków, nasila działania praktyczne, ale także angażuje coraz szersze grono ludzi upatrujących w niej możliwość realizacji indywidualnych celów. Doświadczenie to, być może związane jest również z coraz większym pragnieniem świadomego zarządzania wypowiadanym słowem czy zachowaniami oraz lansowaną przez media potrzebą pracy nad osobistym wizerunkiem. Można powiedzieć, że zasygnalizowane powyżej powody oraz wpływ, jaki posiada komunikacja na uzyskiwanie efektów, sprawiły, że doskonalenie w tej dziedzinie stało się celem ogólnie pożądanym. Wśród nauk analizujących tę dziedzinę społecznej aktywności dominującą jest socjologia komunikacji. Śledząc znaczenie komunikacji w aspekcie oddziaływania społecznego, należy stwierdzić, że wyjątkowo silną pozycję zajmuje ona w dziedzinie biznesu, bowiem funkcjonowanie świata biznesu oparte jest na ciągłym kontakcie i interakcji społecznej. W życiu gospodarczym, komunikacja w sposób szczególny dostrzegana jest też w randze przyczyniającej się nie tylko do osobistego, ale przede wszystkim ekonomicznego rozwoju..................
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: