Społeczne wartości komunikacji w biznesie
Abstract
Komunikacja międzyludzka od zawsze pełniła bardzo istotną rolę w życiu społecznym. Dziedzina ta aktualnie łączy się w wyspecjalizowane systemy i należy do jednej z najbardziej popularnych przestrzeni zainteresowania współczesnego świata. Istotne znaczenie komunikacji dostrzega się w rzeczywistości społeczno-gospodarczej, gdzie budzi nie tylko aktywną dyskusję teoretyków, nasila działania praktyczne, ale także angażuje coraz szersze grono ludzi upatrujących w niej możliwość realizacji indywidualnych celów. Doświadczenie to, być może związane jest również z coraz większym pragnieniem świadomego zarządzania wypowiadanym słowem czy zachowaniami oraz lansowaną przez media potrzebą pracy nad osobistym wizerunkiem. Można powiedzieć, że zasygnalizowane powyżej powody oraz wpływ, jaki posiada komunikacja na uzyskiwanie efektów, sprawiły, że doskonalenie w tej dziedzinie stało się celem ogólnie pożądanym. Wśród nauk analizujących tę dziedzinę społecznej aktywności dominującą jest socjologia komunikacji. Śledząc znaczenie komunikacji w aspekcie oddziaływania społecznego, należy stwierdzić, że wyjątkowo silną pozycję zajmuje ona w dziedzinie biznesu, bowiem funkcjonowanie świata biznesu oparte jest na ciągłym kontakcie i interakcji społecznej. W życiu gospodarczym, komunikacja w sposób szczególny dostrzegana jest też w randze przyczyniającej się nie tylko do osobistego, ale przede wszystkim ekonomicznego rozwoju..................
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: