Wolność a prawa ucznia
Abstract
W kontekście prawa natury człowiek obdarzony jest wolnością. W kontekście psychologicznym człowiek obdarzony jest wolną wolą. Człowiek, będąc obdarzony wolnością oraz wolną wolą, i tak żyje w niewoli, nie szanuje praw innych. Syn, córka nie czczą swoich rodziców, a oni ich, człowiek zabija, kradnie, oszukuje, obraża wyznawców innej religii, obraża godność osoby ludzkiej. Dlaczego więc człowiek ogranicza aż tak swoją wolność? Jaka jest przyczyna tego ograniczenia, tego skazania człowieka na życie w niewoli przez brak poszanowania prawa innych do życia w wolności i uznawania tylko prawa do własnej wolności?....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: