Hans-Georg Ziebertz, William K. Kay (eds.), Youth in Europe II. An International empirical Study about Religiosity, Lit Verlag, Berlin 2006, ss. 372.
Abstract
Stosunkowo niedawno ukazała się książka zatytułowana Youth in Europe II. An international empirical study about Religiosity. Książka zawiera, poza pierwszymi rozdziałami mającymi charakter mniej lub bardziej teoretyczny oraz końcowym podsumowującym wyniki badań, raporty z badań w dziewięciu(a właściwie, jak się za chwilę okaże w 10) krajach „europejskich”.
Posłużyłem się cudzysłowem, ponieważ jeszcze do tej pory nie przywykłem do tego, że są osoby, które za kraje europejskie
uważają Izrael i Turcję. Badania obejmowały Niemcy (Hans Georg Ziebertz), Anglię i Walię (William K. Kay), Polskę (Wit Pasierbek, Ulrich Riegel, Hans-Georg Ziebertz), Holandię (Leo van der Tuin), Szwecję (Per Patterson), Finlandię (Eila Helander), Chorwację (Duro Zalar, Ivan Sasko, Goran Črpić), Izrael (Zehavit Gross) i Turcję (Recep Kaymakcan). W spisie treści, zamieszczonym na pierwszych stronach, nie wspomniano o Irlandii (Christopher Alan Lewis, Sharon Mary Cruise,Mike Fearn, Conor Mc Guckin), prawdopodobnie dlatego, aby sprawdzić, czy recenzenci przeczytają wszystkie tak zwane case-studies.....
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: