Jerzy Bagrowicz, Towarzyszyć wzrastaniu. Z dyskusji o metodach i środkach edukacji religijnej młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2006, ss. 324
Abstract
Praca ks. profesora Jerzego Bagrowicza Towarzyszyć wzrastaniuwnosi do polskiej myśli pedagogicznej bardzo ważny wątek. Chodzi w nim o ukazanie religii, a dokładniej chrześcijaństwa, jako oferty składanej przez Kościół młodemu pokoleniu na znalezienie sensu własnego życia oraz miejsca we współczesnym świecie. Autor omawianej pozycji kontynuuje wcześniej podjętą naukową refl eksję nad zachodzącymi u współczesnej młodzieży przemianami religijności. Przedłożone refl eksje nie zawierają i nie podają czytelnikowi gotowych recept radykalnie zmieniających sytuację współczesnej młodzieży. Przekazują natomiast bogaty materiał do poszukiwań możliwości wsparcia współczesnej młodzieży w jej zmaganiach i walkach o własne człowieczeństwo...
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: