Jerzy Bagrowicz, Towarzyszyć wzrastaniu. Z dyskusji o metodach i środkach edukacji religijnej młodzieży, Wydawnictwo Uniwersytetu Mikołaja Kopernika, Toruń, 2006, ss. 324
Abstract
Praca ks. profesora Jerzego Bagrowicza Towarzyszyć wzrastaniuwnosi do polskiej myśli pedagogicznej bardzo ważny wątek. Chodzi w nim o ukazanie religii, a dokładniej chrześcijaństwa, jako oferty składanej przez Kościół młodemu pokoleniu na znalezienie sensu własnego życia oraz miejsca we współczesnym świecie. Autor omawianej pozycji kontynuuje wcześniej podjętą naukową refl eksję nad zachodzącymi u współczesnej młodzieży przemianami religijności. Przedłożone refl eksje nie zawierają i nie podają czytelnikowi gotowych recept radykalnie zmieniających sytuację współczesnej młodzieży. Przekazują natomiast bogaty materiał do poszukiwań możliwości wsparcia współczesnej młodzieży w jej zmaganiach i walkach o własne człowieczeństwo...
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: