Praca a tożsamość
Abstract
Przed kilku laty ukazał się numer „Horyzontów Wychowania”(4/2003) pod znamiennym tytułem Niepokoje tożsamości. Jego
tematyka dotyczyła prób spojrzenia na zagadnienie tożsamości
w odniesieniu do natury człowieka, kultury, religii, etyki, psychologii, pedagogiki. Zauważono, że tożsamość człowieka jest czymś dynamicznym i nie można jej raz na zawsze zdefiniować. Przeciwnie, wymaga nieustannego doprecyzowania i zdefiniowania
odpowiedzi na pytania: Kim jest człowiek? Jakie jest jego miejsce
w otaczającym go świecie? Jaka jest jego relacja do drugiego
człowieka? Warto zauważyć, że współczesne interpretacje tożsamości usiłują wyjaśniać procesy poszukiwania i osiągania
ludzkiej tożsamości za pomocą takich pojęć jak historia rozwoju,
koncepcja samego siebie, uprawnienia społeczne, tożsamość ról
społecznych, tożsamość społeczna, tożsamość osobista. Można
zatem mówić, że pojęcie tożsamości jest pojęciem kluczowym
w antropologii opierającej się na psychologii, socjologii czy
pedagogice. W niniejszym numerze zamierzamy spojrzeć na odkrywanie i przeżywanie ludzkiej tożsamości z perspektywy pracy...
Copyright (c) 2016 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: