Social Morality of Young People in England and Wales

  • Willam Kay Sekretarz redakcji Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Nauk o Polityce i Administracji

Abstrakt

Five factors or agencies leading to the formation of social or
personal morality in young people are identified. These are
churches, schools, families, communities and the similar impacts
of militarisation and industrialisation. The influence of these agencies
or factors are surveyed in relation to Britain in the 19th and
20th centuries. There is a discernible weakening of each influence
apart from that of schools but, even here, the government’s main
concern is not with moral education.

Biogram autora

Willam Kay, Sekretarz redakcji Akademia Ignatianum w Krakowie, Wydział Pedagogiczny, Instytut Nauk o Polityce i Administracji

William K. Kay. Tytuł magistra pedagogiki (MEd) w Oxfordzie
(1977), doktora (PhD) w zakresie pedagogiki porównawczej w Uniwersytecie Reading (1981) oraz doktora teologii w Uniwersytecie  Nottingham (1989). Początkowo nauczyciel, później kierownik wychowania religijnego w państwowych szkołach średnich (comprehensive schools) w rejonie Basingstoke w latach siedemdziesiątych. W latach 1980-84 pracownik naukowy w Uniwersytecie w Southampton. Od 1994 r. starszy nauczyciel akademicki (Senior Research Fellow) w Carmarthen (część UniwersytetuWalii). Natomiast od roku 2001 kierownik studiów magisterskich w zakresie programu wychowania religijnego w King’s College w Londynie i jednocześnie kierownik centrum studiów w zakresie teologii praktycznej w relacji do ogólnoświatowych ruchów zielonoświątkowych i charyzmatycznych w UniwersytecieWalii w Bangor.Wlatach dziewięćdziesiątych prace badawcze z zakresu ilościowych metod empirycznych. Autor wielu książek i artykułów naukowych.

Opublikowane
2017-04-21
Jak cytować
Kay, W. (2017). Social Morality of Young People in England and Wales. Horyzonty Wychowania, 3(5), 149-160. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1299