Editorial: From Theory and Practice of Arts Therapy
Abstrakt
Oddajemy w Państwa ręce kolejny numer „Horyzontów Wychowania” zatytułowany „Z teorii i praktyki arteterapii”, którego celem jest nie tylko prezentacja wyników najnowszych badań empirycznych, ale także inspiracja do rozważań nad wielowymiarowym znaczeniem sztuki w procesach terapeutycznych, edukacyjnych i rozwojowych. Prezentowane w artykułach pogłębione refleksje teoretyczne wyraźnie wskazują na to, że współczesna arteterapia, opierając się na interdyscyplinarnych fundamentach, coraz śmielej przekracza granice między psychologią, pedagogiką, medycyną, a także naukami o sztuce, otwierając nowe obszary eksploracji. Polimodalne ujęcie arteterapii umożliwia podjęcie namysłu naukowego nad wieloma obszarami sztuki jednocześnie.
Copyright (c) 2025 Horyzonty Wychowania

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych:
