Od szkoły biurokratów do szkoły obywateli

  • Jerzy Lackowski Uniwersytet Jagielloński; Studium Pedagogiczne

Abstrakt

Pośród niezwykle ważnych, wymagających poważnego potraktowania problemów polskiej edukacji znajduje się zagadnienie uzyskiwania przez obywateli rzeczywistego wpływu na losy szkół. Na drodze od szkoły traktowanej jako własność autorytarnego państwa do szkoły, za którą odpowiedzialni czują się obywatele wolnej Polski odbyliśmy już długą wędrówkę. Dzisiaj warto, pamiętając o osiągnięciach oświatowych Samorządowej Rzeczypospolitej, zastanowić się, czy nie należy podjąć kolejnego kroku na drodze do przejęcia polskich szkół publicznych przez obywateli. Jest to zadanie niezwykle trudne, ale – jak uczy najnowsza historia naszej oświaty – całkowicie realne, równocześnie kluczowe dla fundamentalnego polskiego problemu, jakim jest budowa społeczeństwa obywatelskieg
Opublikowane
2017-02-06
Jak cytować
Lackowski, J. (2017). Od szkoły biurokratów do szkoły obywateli. Horyzonty Wychowania, 7(14), 252-263. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1074