Wposzukiwaniu podmiotu odpowiedzialności społecznej za przekaz reklamowy
Abstrakt
Odpowiedzialność społeczna za przekaz informacji w mediach
masowych jest zagadnieniem stosunkowo rzadko dyskutowanym.
Niemniej pojawiają się czasem głosy1 mówiące o niej
w sposób obiektywny. Wynika z nich, że odpowiedzialność za
przekaz massmedialny spoczywa w równej mierze na nadawcach
i na odbiorcach. Ciężko byłoby jednak wskazać równocześnie
wypowiedzi mówiące w podobny sposób o przekazie
reklamowym. Trudno też dziwić się, że problem podmiotu odpowiedzialnego
za przekaz reklamowy pozostaje wciąż nierozstrzygnięty.
Wobec braku, niejasności lub jednostronności ocen
w dziedzinie odpowiedzialności za przekaz reklamowy niniejszy
artykuł jest propozycją bliższego przyjrzenia się zagadnieniom
odpowiedzialności społecznej w reklamie. Jest także próbą poszukiwania
odpowiedzi na pytanie: Na czym polega i kogo dotyczy
odpowiedzialność za przekaz reklamowy?
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: