Wposzukiwaniu podmiotu odpowiedzialności społecznej za przekaz reklamowy

  • Dariusz Kufta Akademia Ignatianum w Krakowie,

Abstrakt

Odpowiedzialność społeczna za przekaz informacji w mediach
masowych jest zagadnieniem stosunkowo rzadko dyskutowanym.
Niemniej pojawiają się czasem głosy1 mówiące o niej
w sposób obiektywny. Wynika z nich, że odpowiedzialność za
przekaz massmedialny spoczywa w równej mierze na nadawcach
i na odbiorcach. Ciężko byłoby jednak wskazać równocześnie
wypowiedzi mówiące w podobny sposób o przekazie
reklamowym. Trudno też dziwić się, że problem podmiotu odpowiedzialnego
za przekaz reklamowy pozostaje wciąż nierozstrzygnięty.
Wobec braku, niejasności lub jednostronności ocen
w dziedzinie odpowiedzialności za przekaz reklamowy niniejszy
artykuł jest propozycją bliższego przyjrzenia się zagadnieniom
odpowiedzialności społecznej w reklamie. Jest także próbą poszukiwania
odpowiedzi na pytanie: Na czym polega i kogo dotyczy
odpowiedzialność za przekaz reklamowy?

Opublikowane
2017-04-19
Jak cytować
Kufta, D. (2017). Wposzukiwaniu podmiotu odpowiedzialności społecznej za przekaz reklamowy. Horyzonty Wychowania, 3(6), 220-229. Pobrano z https://horyzontywychowania.ignatianum.edu.pl/HW/article/view/1276