Wposzukiwaniu podmiotu odpowiedzialności społecznej za przekaz reklamowy
Abstract
Odpowiedzialność społeczna za przekaz informacji w mediach
masowych jest zagadnieniem stosunkowo rzadko dyskutowanym.
Niemniej pojawiają się czasem głosy1 mówiące o niej
w sposób obiektywny. Wynika z nich, że odpowiedzialność za
przekaz massmedialny spoczywa w równej mierze na nadawcach
i na odbiorcach. Ciężko byłoby jednak wskazać równocześnie
wypowiedzi mówiące w podobny sposób o przekazie
reklamowym. Trudno też dziwić się, że problem podmiotu odpowiedzialnego
za przekaz reklamowy pozostaje wciąż nierozstrzygnięty.
Wobec braku, niejasności lub jednostronności ocen
w dziedzinie odpowiedzialności za przekaz reklamowy niniejszy
artykuł jest propozycją bliższego przyjrzenia się zagadnieniom
odpowiedzialności społecznej w reklamie. Jest także próbą poszukiwania
odpowiedzi na pytanie: Na czym polega i kogo dotyczy
odpowiedzialność za przekaz reklamowy?
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: