Peter Kauder, Alfred Petzelt. Pädagogik wieder den Zeitgeist
Abstrakt
Alfred Petzelt, tytułowy bohater książki, należy do klasyków
niemieckiej pedagogiki. Urodził się 17 stycznia 1886 roku
w miejscowości Rzadkowo koło Poznania1. W latach 1919-1923
studiował filozofię, psychologię, fizykę na Uniwersytecie Wrocławskim.
Tam też w 1923 roku uzyskał stopień doktora na
podstawie pracy pt. Zur Frage der Konzentration bei Blinden.
Promotorem pracy był Richard Höningswald 2. Siedem lat później
uzyskał habilitację z psychologii, której podstawę stanowiła
książka Vom Problem der Blindheidt. W latach 1930-1939 pracował
m.in. w Uniwersytecie Wrocławskim, wykładając psychologię.
Po wojnie był dyrektorem Instytutu Pedagogiki Teoretycznej
w Uniwersytecie Lipskim (1946-1949), a w latach 1949-
1955 pracował w Uniwersytecie w Münster. Należał do wielu
towarzystw naukowych. Zmarł 25 maja 1967 roku w Münster.
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: