Grupa męska w kontekście religijnym Opis i analiza
Abstract
Tytuł drugiego tomu „Horyzontów Wychowania” z roku 2007 1 brzmiał „«Jak» człowieczego ducha”. W zebranych tam, bogatych w konteksty i perspektywy, tekstach zostały naszkicowane różne manifestacje ducha. „Jak” ludzkiego ducha wskazywało, między innymi, na „jak” ludzkich relacji 2. Jeśli duch stawia wymagania grupie motywowanej religijnie, to czy dopomaga jej też w realizacji jej własnych celów oraz ideałów? Jaką dynamiką wykazuje się duch w jakiejś jednorodnej grupie, będąc tam rozumiany i doświadczany jako wartości lub reguły religijne?Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: