Sprawozdanie z sympozjum Pedagogika ignacjań ska wobec wyzwań współczesnego humanizmu
Abstract
W dniach 21 i 22 września 2006 w krakowskiej Wyższej
Szkole Filozofi czno-Pedagogicznej „Ignatianum” miało miejsce
sympozjum na temat: Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań
współczesnego humanizmu będące pierwszym w Polsce
międzynarodowym spotkaniem teoretyków wychowania i praktyków
edukacji poświęcone tej problematyce. Zamysłem organizatorów
sympozjum było zlokalizowanie miejsca pedagogiki
ignacjańskiej na mapie występujących aktualnie prądów i kierunków
pedagogicznych. Jako zasadnicze punkty orientacyjne,
pomocne w penetrowaniu rozległego obszaru współczesnych
pedagogii, przyjęto obecność odwołań do rzeczywistości transcendentnej
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: