Sprawozdanie z sympozjum Pedagogika ignacjań ska wobec wyzwań współczesnego humanizmu
Abstract
W dniach 21 i 22 września 2006 w krakowskiej Wyższej
Szkole Filozofi czno-Pedagogicznej „Ignatianum” miało miejsce
sympozjum na temat: Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań
współczesnego humanizmu będące pierwszym w Polsce
międzynarodowym spotkaniem teoretyków wychowania i praktyków
edukacji poświęcone tej problematyce. Zamysłem organizatorów
sympozjum było zlokalizowanie miejsca pedagogiki
ignacjańskiej na mapie występujących aktualnie prądów i kierunków
pedagogicznych. Jako zasadnicze punkty orientacyjne,
pomocne w penetrowaniu rozległego obszaru współczesnych
pedagogii, przyjęto obecność odwołań do rzeczywistości transcendentnej
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: