Sprawozdanie z sympozjum Pedagogika ignacjań ska wobec wyzwań współczesnego humanizmu
Abstrakt
W dniach 21 i 22 września 2006 w krakowskiej Wyższej
Szkole Filozofi czno-Pedagogicznej „Ignatianum” miało miejsce
sympozjum na temat: Pedagogika ignacjańska wobec wyzwań
współczesnego humanizmu będące pierwszym w Polsce
międzynarodowym spotkaniem teoretyków wychowania i praktyków
edukacji poświęcone tej problematyce. Zamysłem organizatorów
sympozjum było zlokalizowanie miejsca pedagogiki
ignacjańskiej na mapie występujących aktualnie prądów i kierunków
pedagogicznych. Jako zasadnicze punkty orientacyjne,
pomocne w penetrowaniu rozległego obszaru współczesnych
pedagogii, przyjęto obecność odwołań do rzeczywistości transcendentnej
Copyright (c) 2017 Horyzonty Wychowania
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Uwagi dotyczące praw autorskich
Autorzy publikujący w tym czasopiśmie wyrażają zgodę na następując warunki:
- Autorzy zachowują prawa autorskie, przyznając czasopismu prawo do pierwszej publikacji swojego tekstu jednocześnie zarejestrowanego pod numerem licencji CC BY-ND, która pozwala innym na korzystanie z tego tekstu z uznaniem autorstwa tekstu oraz pierwotnej publikacji w tym czasopiśmie.
- Autorzy proszeni są o nawiązywanie odrębnych, dodatkowych porozumień wynikających z umowy, dotyczących dystrybucji opublikowanej w czasopiśmie wersji tekstu nie na prawach wyłączności (np. opublikowanie go w repozytorium instytucji lub w innym czasopiśmie), z potwierdzeniem pierwszej publikacji w tym czasopiśmie.
Wyraża się zgodę i zachęca autorów do publikacji ich tekstu w Internecie (np. w repozytorium instytucji lub na jej stronie internetowej) przed lub podczas procesu składania tekstu jako, że może to prowadzić do korzystnych wymian oraz wcześniejszego i większego cytowania opublikowanego tekstu (Patrz The Effect of Open Access). Zalecamy wykorzystanie dowolnego portalu stowarzyszeń badawczych z niżej wymienionych: