Youth in Europe I. An international empirical Study about Life Perspectives
Abstract
Problematyka perspektywy życiowej ma charakter wielostronny
i wieloaspektowy. Podejmowana jest ona przez socjologów,
politologów, pedagogów, psychologów, a także przedstawicieli
innych dziedzin nauki. Ma ona przede wszystkim charakter
praktyczny i wszelkie badania jej dotyczące uwzględniają wagę
zastosowania uzyskanych wyników w codziennym życiu.
Prezentowana i recenzowana książka stanowi część ogólnego
raportu badań prowadzonych w ramach międzynarodowego
projektu badawczego zatytułowanego „Religia i perspektywy życiowe”
(Religion and Life Perpectives). Pomysł realizowania tego
projektu powstał w 2000 podczas Konferencji w Würzburgu,
w czasie której podejmowano zagadnienia religii i perspektyw
życiowych młodych ludzi w Europie. Projekt ten spotkał się z pozytywną oceną German Science Council (DFG), dzięki czemu
jego realizacja mogła nabrać realnych kształtów
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish in this journal agree to the following terms:
- Authors retain the copyright to their work while granting the journal the right of first publication. The work will be simultaneously licensed under a CC BY-ND license, which permits others to share the work with proper credit given to the author and the original publication in this journal.
- Authors may enter into additional, non-exclusive agreements for the distribution of the published version of the work (e.g., posting it in an institutional repository or publishing it in another journal), provided that the original publication in this journal is acknowledged.
We allow and encourage authors to share their work online (e.g., in institutional repositories or on personal websites) both before and during the submission process, as this can foster beneficial exchanges and lead to earlier and increased citations of the published work. (See The Effect of Open Access). We recommend using any of the following academic networking platforms: