Youth in Europe I. An international empirical Study about Life Perspectives
Abstract
Problematyka perspektywy życiowej ma charakter wielostronny
i wieloaspektowy. Podejmowana jest ona przez socjologów,
politologów, pedagogów, psychologów, a także przedstawicieli
innych dziedzin nauki. Ma ona przede wszystkim charakter
praktyczny i wszelkie badania jej dotyczące uwzględniają wagę
zastosowania uzyskanych wyników w codziennym życiu.
Prezentowana i recenzowana książka stanowi część ogólnego
raportu badań prowadzonych w ramach międzynarodowego
projektu badawczego zatytułowanego „Religia i perspektywy życiowe”
(Religion and Life Perpectives). Pomysł realizowania tego
projektu powstał w 2000 podczas Konferencji w Würzburgu,
w czasie której podejmowano zagadnienia religii i perspektyw
życiowych młodych ludzi w Europie. Projekt ten spotkał się z pozytywną oceną German Science Council (DFG), dzięki czemu
jego realizacja mogła nabrać realnych kształtów
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: