Malarstwo Krystyny Feliksik
Abstract
Kiedy w roku 1995 słynna wystawa w warszawskim Arsenale
ukazała zarówno artystom, ale przede wszystkim władzom politycznym
PRL, że w Polsce nadal nie jest możliwe kontynuowanie
polskiej wersji radzieckiego realizmu socjalistycznego, doszło do
eksplozjimalarstwa ekspresyjnego, abstrakcyjnego, do artystycznej
manifestacji sprzeciwu wobec malarstwa realistycznego.
Artyści, którzy jeszcze niedawno malowali murarzy, górników
i traktorzystki, pokazywali obrazy będące niemal naiwnym naśladownictwem
abstrakcji geometrycznej, ale i pełnej emocjonalnego
dynamizmu.
Copyright (c) 2017 HORIZONS OF EDUCATION
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by-nc-nd/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a CC BY-NC-ND licence that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are asked to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access). We advise to use any of the following reserach society portals: